Duitsers geven het minste geld uit aan eten in Europa. Dit komt zeker ook door de hoge dichtheid van discountwinkels in Duitsland, die ook uniek is in de wereld. Meer dan 15.000 filialen van de grote discountketens zoals Aldi, Norma of Lidl trekken zoveel mogelijk klanten aan met goedkope producten. In tegenstelling tot supermarkten wordt er weinig nadruk gelegd op productpresentatie en worden de meeste artikelen rechtstreeks uit de doos verkocht. Non-food artikelen, die meerdere keren per week veranderen, leveren ook een doorslaggevende bijdrage aan de omzet van de discounters. Hoewel deze producten niet altijd beschikbaar zijn, verkopen ze in de loop van een jaar van alles, van matrassen en bladblazers tot gereedschap. De prijzen zijn meestal aanzienlijk lager dan die van concurrenten in de niet-discountgebieden.
© 2024, Wogibtswas / Locabee. Alle merknamen en handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars. Alle informatie zonder garantie. Status 21.11.2024 07:36:23